söndag 29 april 2012

Jag är det fulaste som finns.

Härliga söndag! Jag, Leah och Brooklyn har varit ute nästan hela dagen! Underbart väder hoppas att det fortsätter så ett tag.

Leah åkte traktor idag för första gången med Morfar, det tyckte hon var roligt!

Sambon åkte på fika till sina föräldrar som jag och Leah inte var bjudna på så tur som vi har promenerade vi ner till stallet och där satt Mamma, Pappa och våran favorit familj Larssons så vi satt alla utanför stallet och solade oss och fikade :)

Åt pizza hos Mamma och Pappa sen. Bosses special, mums! Sparar resten till BB sen :)

Här kommer en låttext som är lite gullig, lite ledsam och lite... Ja, jag vet inte riktigt vad jag tycker, vad tycker du...?

Idag är det skönt, fint överallt,
lagom grönt och lite kallt.
Och vinden blåser i nordväst,
i hagen står en skruttig häst.
Ja, allt skulle vara kul,
ifall jag inte var så ful.

För öronen är röda, står rakt ut.
Och näsan pekar uppåt som en strut.
Och fräknar har jag en miljon,
och kinder som en kalikon.
Jag liknar faktiskt mest av allt en get,
men mamma säger att jag är det sötaste hon vet.

För ögonen är små och skumma,
magen som en bongotrumma.
Håret som en risig kvast,
och jag svajar som en mast.
Jag lovar att jag är det fulaste som finns,
fast mamma kallar mig sin lille prins.

För fötterna är små men tårna långa,
och tänder har jag alldeles för många.
Och ögonbrynen står på snedden,
men munnen går på andra ledden.
Ja, jag ser ut så in i norden och ändå, tänk, är jag bäst på jorden!

Inga kommentarer: