måndag 12 mars 2012

Vårtecken och brödbak.

Idag blev det pytt i panna till middag, inte så kul men det var nästan ett måste eftersom vi hade så mycket kyckling kvar sen kalaset.

Det blev en promenad till på eftermiddagen när Madeleine hade slutat jobbet. Verkligen helt underbart väder!

Åt inte så mycket middag eftersom jag hade tänkt inviga min nya, fina present. Hittade ett väldigt enkelt recept på frallor, har inte handlat så jag hade verkligen bara basingredienser hemma. Det skulle vara sesamfrön på dessa men jag var inte så sugen på det så det blev faktiskt ingenting på denna gången. Tänkte köpa vallmofrön istället och ha på. Så skulle man pensla med mjölk men den tog slut så jag fick chansa med matlagningsgrädde men det funkade också bra. Nu blev det nybakad fralla med ost och familjen annorlunda, lyxig måndag!

Hade tyvärr ingen tur igår med Venus och Jupiter för det var så molnigt på kvällen men idag, jösses vad dom lös starkt! Det blev en tur ut på altanen för att titta ordentligt. Man blir helt fascinerad!!

Inga kommentarer: