onsdag 2 januari 2013

Dag 1.

Idag har varit första dagen på min helomvändning! Det har gått bra med både kost och träning. Tre shakes, tre mellanmål och en kvällstallrik med skinka, avocado, keso, ägg, paprika och tomat.

Gjort plankan tre gånger, tränat mitt program med olika appar och en PW. Det som har varit tråkigt är att jag har mått som en påse skit. Har haft ont i magen och ont i huvudet. Beror nog på att jag tryckte i mig två bitar kexchoklad igår BARA för att det var det sista för en tid. Får se det positiva och tänka på hur kroppen reagerar på sånt och vara glad att man tar tag i sig själv och inser att det inte går att äta sånt i tid och otid om man vill må bra.

Skulle köpa mitt motionsband idag men tyvärr fanns det inte så dom beställde ett som kommer redan på fredag! Det gör inte så mycket att vi inte köpte det idag eftersom det var så fint väder idag och R är hemma så när Leah la sig för att sova middag passade jag på att gå ut.

Tänkte att jag skulle mäta och väga mig imorgon när det inte blev gjort idag. Måste se till att det händer saker nu dom första dagarna så att man blir peppad att fortsätta! Det som gör det svårt är att nu känns det som att jag ALDRIG mer kommer att få sätta mig i soffan och äta ost och kex, eller få äta pommes.. Försöker påminna mig om att det faktiskt bara är en period nu när det är extremt och när det nu blir "något gott" i soffan på kvällen så kan man äta med gott samvete! Men som sagt, första dagen idag. Bara att fortsätta kämpa!





Inga kommentarer: